V našej skupine Ružomberok na sociálnej sieti Facebook sa objavil príspevok čitateľa Roberta z Ružomberka. Sťažoval sa na trojdňové problémy s teplou vodou. Pripojil aj fotku vane s napustenou vodou oranžovej farby.
„Najprv nejde a potom si niekto dovolí pustiť toto? Čo to má znamenať? Vypustil som tri plné vane v nádeji, že prestane tiecť taká špinavá voda, ale márne! Kto mi teraz zaplatí minutú vodu? Kto mi zaplatí za čistenie mojich vodovodných rúr a batérií? Prečo musíme my, koncoví spotrebitelia, platiť za problém, ktorý nevznikol u nás? Ako sa toto plánuje vyriešiť?“ pýtal sa. Okrem toho mu prekážalo, že ho o odstávke vody nikto neinformoval.
Vodári za to nemôžu
Robertov podnet sme zaradili do rubriky Riešime za vás, ktorá sa nachádza na našej internetovej stránke www.nasruzomberok.sk. O stanovisko sme požiadali Vodárenskú spoločnosť Ružomberok, a. s. a Centrálne zásobovanie teplom, s. r. o. (CZT).
Od vodárov sme sa dozvedeli, že zodpovedajú len za dodávku studenej vody. „V prípade plánovanej odstávky informujeme dotknutých obyvateľov cez mestský rozhlas, našu internetovú stránku a oznamy na vchodoch. Ak ide o haváriu a treba ju riešiť hneď, oznamujeme to domácnostiam osobne,“ opísal štandardný postup Ján Bednárik, výrobno-technický námestník Vodárenskej spoločnosti Ružomberok.
Treba sa ozvať
Dodávku teplej vody zabezpečuje pre ružomberské domácnosti spoločnosť CZT. Podľa Zuzany Holdošovej, ktorá sa stará o vzťahy s verejnosťou, je ťažké na podnet reagovať, lebo je veľmi nekonkrétny. „Podobné prípady treba riešiť okamžite. Na našej stránke sú kontakty, na ktoré sa mohol dotyčný pán obrátiť. Informovať sa mohol aj u správcu bytového domu,“ vysvetlila.
Pokračovala, že pri plánovanej oprave zariadenia na prípravu teplej úžitkovej vody v kompaktnej odovzdávacej stanici informujú odberateľov v predstihu písomne alebo telefonicky. V prípade obytných domov informujú správcu, ktorý by mal oznam predložiť domácnostiam. V prípade náhlej poruchy dostanú odberatelia avízo o odstávke cez telefón. Ale neplatí to, ak teplá voda nepôjde menej ako tri hodiny.
Čistenie nepreplatia
„V prípade, že naša organizácia dodrží vyššie uvedené štandardné riešenia, spotrebiteľ nemá nárok na odškodnenie. Ak ich nedodrží, platia zákonné ustanovenia o štandarde kvality,“ dodala Holdošová.
Nárokom na náhradu výdavkov za čistenie potrubia a vodovodných batérií sa podľa jej slov zákon nezaoberá.
Najjednoduchším riešením v podobných prípadoch je okamžité kontaktovanie dodávateľa. „V konkrétnom prípade vieme konkrétne a individuálne dohodnúť formu odškodnenia,“ uzavrela Z. Holdošová zo spoločnosti CZT.
Máte podnet aj vy?
Napíšte nám na miroslav.gejdos@petitpress.sk alebo vyplňte formulár. na našej stránke v rubrike Riešime za vás.